Kontratu honen xedea da Donostian bizikletak alokatzeko sistema, Dbizi izenekoa, erabiltzeko baldintzak arautzea.
Funtsean, sistema da erabiltzaileak operadorearenak diren bizikletak erabiltzea, dokumentu honetan azaltzen diren erabilera baldintzen, abonu modalitateen eta une bakoitzean indarrean dauden prezioen arabera, www.dbizi.eus web orrian adierazitakoaren arabera.
DBizi Donostiako udalerriaren hiri eremuan baino ezin da erabili, eta berariaz debekatuta dago adierazitako eremutik kanpo zirkulatzea. Bizikletak sistemaren geltokietan jaso eta itzuli beharko dira.
1.- Dbizi sisteman erabiltzaile gisa alta eman ahal izango dute adinez nagusi diren pertsona fisikoek eta pertsona juridikoek, kontratu hau izenpetzen badute eta eta, ondorio horietarako, Dbizi sisteman alta emateko prozesua osatzen badute. Izena ematean, erabiltzaileak adierazten du bizikletan aritzeko gai dela eta ez duela inolako kontraindikazio medikorik.
2.- 16 urtetik gorako adingabeek sistemaren erabiltzaile gisa alta eman ahal izango dute, baldin eta alta prozesuan web orrian agertzen den baimena bidaltzen badute, adingabearen aitak/amak edo tutore batek behar bezala beteta eta sinatuta, eta baimen horretan adingabearen aldeko erantzukizuna bere gain hartzen duela adierazten duen adierazpena jasotzen bada. Baimenarekin batera, aitak/amak edo legezko tutoreak adingabearen eta baimena ematen duen pertsonaren NANen fotokopia bana erantsi beharko dute.
Ez da altarik izapidetuko 16 urtetik gorako adingabeen kasuan, harik eta Dbizik adierazitako dokumentazioa behar bezala sinatuta jaso arte.
Adierazitako baldintzak bete eta sisteman alta eman nahi duten pertsona fisiko edo juridikoek klausula honetan zehaztutako prozedurari jarraitu beharko diote.
1.- Mugikorreko “PBSC” aplikazioaren bitartez alta emateko prozedura
Alta eman nahi duten pertsonek “PBSC” aplikazio mugikorra jaitsi beharko dute, erabiltzaile kontu bat sortu, eta dagokion inskripzio prozesua osatu. Prozesu horretan, berariaz onartuko dituzte kontratu honek ezartzen dituen baldintzak.
Eskatzaileak operadoreak eskatutako datu pertsonalak eta kreditu /zordunketa txartela aurkeztu beharko ditu, eta izena emateko unean indarrean dauden eta webgunean adierazten diren prezioen arabera eskatutako abonu modalitateari dagozkion karguak ordaindu beharko ditu.
Alta prozesua egin ondoren, erabiltzaileak “PBSC” aplikazioa erabili ahal izango du sisteman identifikatzeko bide gisa.
APPean dagokion atala markatzeak, kontratu honi dagokionez, esan nahi du erabiltzaileak berariaz onartzen dituela kontratuaren baldintzak eta kontratuaren edukia ezagutzen duela adierazten duela.
Alta emateko prozesu osoa egin ondoren, abonuaren indarraldia zenbatzen hasiko da, kontratutako modalitatearen arabera.
2.- www.dizi.eus webgunearen bitartez alta emateko prozedura
www.dibizi.eus webgubearen bitartez alta eman nahi duten pertsonek erabiltzaile kontu bat sortu beharko dute, eta izena emateko dagokion prozesua osatu. Prozesu horretan, berariaz onartuko dituzte dokumentu honek ezartzen dituen baldintzak.
Eskatzaileak operadoreak eskatutako datu pertsonalak eta kreditu /zordunketa txartela aurkeztu beharko ditu, eta izena emateko unean indarrean dauden eta webgunean adierazten diren prezioen arabera eskatutako abonu modalitateari dagozkion karguak ordaindu beharko ditu.
APPean dagokion atala markatzeak, kontratu honi dagokionez, esan nahi du erabiltzaileak berariaz onartzen dituela kontratuaren baldintzak eta kontratuaren edukia ezagutzen duela adierazten duela.
Alta emateko prozesu osoa egin ondoren, abonuaren indarraldia zenbatzen hasiko da, kontratutako modalitatearen arabera. “PBSC” aplikazioa jaitsi beharko du, eta erregistratutako kredentzialen bidez (posta elektronikoa eta pasahitza) bere kontu pertsonala ireki, sisteman bere burua identifikatzeko erabili ahal izateko.
Jada 16 urte beteta dituzten adingabeek web bidez egin beharko dute izapidea, 3.2 puntuan adierazten den bezala.
Bezeroaren arretaz arduratzen diren Dbiziko langileak erabiltzaileen esanetara egongo dira ondoren adierazten diren kanalen bidez, zerbitzuan izena emateko prozesuan laguntzeko eta prozesua arintzeko.
1.- Erabiltzaileak sisteman erabilgarri dauden bizikletetarako sarbidea edukiko du.
2.- Hau da bizkleta bat sistemaren geltokian hartu, erabili eta geltokira bueltatzeko prozedura:
Bizikleta behin erabilita berriro erabili ahal izateko, gutxienez 10 minutu igaro behar dira.
Erabiltzaile bakoitzak ezin izango du sistematik bizikleta bat baino gehiago atera, bidaia bakoitzeko.
3.- Sistemaren prezioak
Une bakoitzean modalitate bakoitzerako web orrian argitaratuta eta indarrean daudenak izango dira sistemaren prezioak. Nolanahi ere, sistemaren abonuari dagokion zenbatekoa, bizikletak erabiltzeagatiko prezioak eta arau hausteengatiko zehapen posibleen zenbatekoa kontratu honetan ezarritakoak izango dira.
Erabiltzaileak baimena ematen dio Dbiziri sistema erabiltzeagatik sor daitezkeen prezioak kobratzeko, gaitutako ordainketa sistemaren bidez, bai eta har daitezkeen neurrien zenbatekoa kobratzeko ere, sistemaren web orrian indarrean dauden zenbatekoen arabera eta kontratu honetan jasotako estipulazioen arabera.
1.- Berritzea
Ohiko abonuaren edo noizbehinkakoaren balio aldia amaitutakoan, automatikoki berrituko da, indarrean dagoen prezioaren arabera dagokion kreditu/zordunketa txartelean zordunduta.
Horretarako, titulua amaitu baino 30 egun lehenago ohiko abonurako eta 7 egun lehenago noizbehinkakoa abonurako, erabiltzaileak mezu elektroniko bat edo jakinarazpen bat jasoko du App bidez, titulua automatikoki berrituko zaiola jakinaraziz. Erabiltzaileak titulua ez berritzea erabakitzen badu, tituluaren indarraldia bukatu baino gutxienez hamabost egun lehenago jakinarazi behar du ohiko abonurako, eta hiru egun lehenago noizbehinkako abonurako, helbide elektroniko honen bidez: administracion@dbizi.eus. Baja adierazi ezean, titulua automatikoki berrituko da 7 egun lehenago ohiko abonuaren kasuan, eta 1 egun lehenago noizbehinkako abonuaren kasuan.
2.- Baja
Erabiltzaileak bere borondatez eskatu ahal izango du sisteman baja ematea, administracion@dbizi.eus posta elektronikoz, datu pertsonalak eta bajaren arrazoia adierazita. Ez du eskubiderik izango baja eskatzen duen egunera arte egindako ordainketak berreskuratzeko, ohiko eta noizbehinkako abonuen kasuan.
Gainera, sistemaren operadoreak 15 eguneko epean baja emango dio abonuaren indarraldia amaituta ezarritako moduan eta moduan baja emateko asmoa jakinarazi ez duen erabiltzaileari, eta abonuaren kuotaren ordainketari dagokion bankuko ordainagiria itzultzen badu.
Epe hori operadoreak ordainagiri/ordainketa hori itzuli dela jakiten duenetik aurrera zenbatuko da. Kasu horretan, sistemak ez du arau hausteen gaineko prozesurik izapidetu beharko, eta baja automatikoa erabaki ahal izango du, eta aldi horretan eragindako kalte guztiak eskatu ahal izango dira.
Arau hauste oso larrien kasuan, operadoreak, aurkeztutako alegazioak aintzat hartuta, baldintza hauetan aurreikusitako neurriak hartu ahal izango ditu, eta sisteman behin betiko baja eman ahal izango du. Hori gertatzen bada, erabiltzaileak aldi horretan eragindako kalte guztiak ordaindu beharko ditu.
Sistema erabiltzaile kopuru maximora iristen denean, asetzat joko da eta itxarote zerrenda bat sortuko da bajak gertatu ahala altak emateko.
Oro har, bizikletak alokatzeko sistema 6:00etatik 24: 00etara egongo da martxan.
Sistemaren itxiera ordua igaro ondoren, bizikletak itzultzea egongo da beste ordubete gehiagoz. Lehen ordu erdian indarrean dagoen tarifa sistema aplikatuko da; bigarren ordu erditik aurrera, berriz, 10 euroko zigorra ezarriko zaio, bizikleta erabiltzearen kostuari gehituta. Ordua igaro eta erabiltzaileak bizikleta itzuli ez badu, operadoreak bizikleta lapurtu egin duela ulertuko du, eta dagokion agintaritzari jakinaraziko dio, baldintza hauetan aurreikusitako neurriak hartzeaz gain.
Larunbat, igande eta jaiegunetan sistemak 24 orduz funtzionatuko du.
Operadoreak geltokien ordutegiak edo erabilgarritasuna mugatu ahal izango ditu, edo sistema erabat edo partzialki eten, aldi baterako, berregituraketa edo mantentze arrazoiengatik edo operadorearen borondatearekin zerikusirik ez duten beste arrazoi batzuengatik.
Erabiltzaileak web orrian zehazten diren abonu modalitateetako edozein aukeratu ahal izango du.
Webgunean agertzen den edozein abonu modalitate aukeratuz gero, erabiltzailea aktibo egongo da modalitate horri dagokion aldian.
Abonu arruntaren kasuan, erabiltzailea urtebetez egongo da aktibo (urte horretan hasiko da abonuaren indarraldia zenbatzen alta ematen den unetik), kontratu honetan aurreikusitako kasuetan izan ezik, arau hauste kasuetan aurreikusitako neurriak aplikatzeari dagokionez.
Noizbehinkako abonuaren kasuan, erabiltzailea 30 egunez egongo da aktibo (denbora horretan hasiko da abonuaren indarraldia zenbatzen alta ematen den unetik), kontratu honetan aurreikusitako kasuetan izan ezik, arau hauste kasuetan aurreikusitako neurriak aplikatzeari dagokionez.
Erabiltzaileak ezin izango du modalitatea aldatu harpidetza indarrean dagoen bitartean, eta, beraz, harpidetza amaitu arte itxaron beharko du, edo baja eman eta, ondoren, alta eman eta modalitatea aldatu.
Epe hori bukatu eta gero, abonua automatikoki berrituko da ezarritako aldirako, aukeratutako modalitatearen arabera.
Jarraian zehazten diren eskubideak berariaz aitortzen zaizkio erabiltzaileari, indarrean dagoen araudiaren arabera dagozkien gainerako eskubideak alde batera utzita.
1.- sisteman eskuragarri dauden bizikletak erabiltzeko baimena, baldintza hauetan eta indarrean dagoen araudian adierazitako baldintzetan.
2.- Bizikletak erabiltzeko moduan egoteko eskubidea.
3.- Sistemaren gaineko informazioa eskatzeko eta jasotzeko eskubidea.
4.- App bidez, web bidez, posta elektronikoz, posta arruntez edo sistemaren operadorearen lokalean aurrez aurre iradokizunak, erreklamazioak eta kexak egiteko eskubidea.
5.- Apparen bidez, webgunearen bidez, posta elektronikoaren bidez, sare sozialen bidez edo beste edozein bideren bidez sistemaren gorabeheren berri izateko eskubidea.
6.- Istripua gertatuz gero, dagozkion kalte-ordainak jasotzeko eskubidea, erabiltzaileak istripua sistemako bizikleten funtzionamendu okerraren ondorioz gertatu dela egiaztatu ondoren, erabiltzailearen aldetik errurik, zabarkeriarik edo minik egon ez denean.
7.- Prezioen eta har daitezkeen neurrien berri izateko eskubidea, eta, azken kasu horretan, egokitzat jotzen dituen alegazioak egiteko eskubidea.
8.- Hutsegite bat dela eta, sistemak zerbait gaizki kobratu badu, erabiltzaileak eskubidea izango du kobratu diotena berreskuratzeko, hilabeteko epean, sistemak kobrantza okerra izan dela adieraztea erabakitzen duenetik hasita.
Indarrean dagoen araudi aplikagarrian aurreikusitakoez gain, honako betebehar espezifiko hauek ezartzen zaizkio erabiltzaileari:
1.- Sistema eta, bereziki, bizikleta ahalik eta kontu handienarekin erabiltzeko betebeharra.
2.- Bizikleta sistemara behar bezala itzultzeko betebeharra, elementuren batek behar bezala funtzionatzen ez duela egiaztatuz gero, eta bizikleta behar bezala ez dagoela ohartarazteko betebeharra.
3.- Bizikleta itzulerako geltokian behar bezala itzultzeko betebeharra, sistema erabiltzen amaitzean, eta appeko dagokion erregistroan bizikleta behar bezala ainguratuta dagoela egiaztatzeko betebeharra.
4.- Eremu pribatuko datuen erabilera apperako ez lagatzeko betebeharra.
5.- Bizikleta soilik erabiltzailearen garraiorako erabiltzeko betebeharra, beste pertsona, animalia edo salgairik garraiatu ezingo duelarik.
6.- Bizikletaren zaintza eta jagoletza bere gain hartzeko betebeharra, bizikleta geltokitik hartzen den unetik eta sistemara behar bezala itzultzen den arte, eta erabilera aldian sistemari lotuta gertatzen den edozein gorabehera operadoreari jakinarazteko betebeharra.
7.- Operadoreari mugikorraren eta appeko eremu pribatuaren datuen galeraren edo lapurretaren berri emateko betebeharra, bere gain hartuta lapurreta edo galera jakinarazi bitartean datu horiei emandako erabilera.
8.- Bizikleta matxuratuz gero, erabiltzaileak geltokirik hurbilenean ainguratu/itzuli behar du bizikleta, eta sistemari jakinarazi behar dio zer gertatu den. Erabiltzaileak ezin badu bizikleta hurbilen duen geltokira eraman, gutxienez hamabost minutuz zaindu beharko du, gorabehera operadoreari jakinarazten zaionetik kontatzen hasita.
9.- Bizikleta galdu, lapurtu edo ebatsiz gero, erabiltzaileak gertatutakoa lehenbailehen salatu beharko die Ordena Publikoko Indar eskumendunei, eta gehienez ere 2 orduko epean jakinarazi beharko dio operadoreari bizikleta desagertu dela. Ondoren, egindako salaketaren kopia bat entregatu beharko diote enpresa operadoreari, eta gertakarien berri eman idatziz. Enpresa operadoreak eskubidea izango du erantzulea zigortzeko, jasotako kalteengatik.
10.- Istripua gertatuz gero, erabiltzaileak ahalik eta lasterren jakinarazi beharko die dagokion atestatua egiteko eskumena duten Ordena Publikoko Indarrei, eta operadoreari horren berri eman beharko dio idatziz, beranduenez ere gertakariak gertatu eta hurrengo egun baliodunean, istripuaren inguruabarrak zehatz-mehatz adierazita eta, ahal bada, istripuan inplikatutako gainerako ibilgailuen gidariak/gidariek berretsita eta egon daitezkeen lekukoen datuekin.
11.- Mugikorreko appean erabiltzailearen identifikazioa erakustea gainbegiraleei, operadoreak horretarako baimendutako edo esleitutako langileei edo hala eskatzen duten agintariei.
12.- Gainbegiraleei, operadoreak horretarako baimendu edo esleitu dituen langileei edo agintariei bizikleta ematea, horiek, beraien eginkizunak betetzean, hala eskatzen badiote.
13.- Abonuaren inguruan gerta daitezkeen datu aldaketak jakinaraztea, bai eta operadoreak kobrantzak egin behar dituen txartelaren edo banku kontuaren aldaketa ere.
14.- Indarrean dauden zirkulazio arauak errespetatzea.
15.- Txirrindularientzako konexioak erabiltzea hura ezarrita dagoen bideetan.
16.- Bizikleta modu egokian erabiltzea eta norberaren garraiorako bakarrik erabiltzea. Ezingo dira helburu komertzialetarako erabili.
17.- Bizikleta ondo erabiltzeaz eta ez galtzeaz arduratzea.
18.- Dbiziko erabiltzaile guztiek berariaz bete beharko dituzte aplikatzekoak diren tokiko ordenantzak sistema erabiltzean, eta errespetatu egingo dituzte indarrean dauden zirkulazio arauak.
Baldintza hauetan zehaztutako jokabideez eta aplikatu beharreko araudian azaldutakoez gain, hau debekatzen zaie berariaz erabiltzaileei:
1.- Bizikletak ibiltzeko egokiak ez diren lurretan erabiltzea.
2.- Bizikleta beste edozein garraiobidetara igotzea, neurri egokiko igogailu publikoetara izan ezik.
3.- Bizikleta, sistemaren geltokiak edo horiek osatzen dituzten elementuak partzialki edo osorik desmuntatzea eta/edo manipulatzea.
4.- Bizikleta edo geltokiak helburu komertzialetarako erabiltzea. Debekatuta dago bizikleta sistemaren xede ez diren helburuetarako erabiltzea, eta, bereziki, helburu komertzial edo profesionaletarako erabiltzea.
5.- Dbiziren marka edo logotipoa haren baimenik gabe erabiltzea.
6.- Bizikletan edo sistemaren geltokian esloganak, marrazkiak edo antzekoak inskribatzea.
7.- Era guztietako grafitoak, pintadak, orbanak, zirriborroak, idazkiak, inskripzioak edo grafismoak egitea, edozein materiarekin (tinta, pintura, materia organikoa edo antzekoak) edo bizikletaren gainazala edo dagokion geltokia markatuz.
8.- Espaloietatik zirkulatzea.
9.- Bizikletaz autobus erreietik zirkulatzea.
10.- Gurpil bakar baten gainean zirkulatzea, zirkulazioan dauden beste ibilgailu batzuei heltzea, eta soinua hartzeko edo erreproduzitzeko aparatuei konektatutako entzungailuak erabiltzea.
11.- Telefono mugikorra erabiltzea.
12.- Erabiltzaileaz gain, beste edozein pertsona edo edozein animalia bizikletan eramatea, bai eta horretarako balio dezaketen beste elementu batzuk bizikletan integratzea ere.
13.- Bizikleta abandonatuta uztea edo lagatzea, sistema erabiltzen ari den bitartean, ezinbesteko kasuetan izan ezik.
14.- Biziklea edozein motatako lehiaketetan erabiltzea.
15.- Bizikleta hirugarrenen alde mailegatzea, alokatzea, lagatzea edo beste edozein ekintza egitea, irabazi asmoekin edo gabe.
Bizikletaren erabiltzaileak erantzun beharko du bizikleta erabiltzean hirugarrenei eragindako kalteengatik eta, oro har, erabiltzaileak baldintza orokor hauetan jasotako xedapenak ez betetzeagatik eragindako kalte eta galerengatik. Operadoreari ezin izango zaio erantzukizunik eskatu bizikleta erabiltzean sortutako edo eragindako kalteengatik, salbu eta frogatzen bada kalte horiek barneko akats baten edo bizikleta ez mantentzearen ondorio direla.
Erabiltzailea izango da ibilgailua gidatzean edo ibilgailua edukitzean egiten diren trafikoko arau hausteen erantzule bakarra, bai eta egin dezakeen edozein lege eta/edo arau hausterena ere.
Erabiltzailea da edozein motatako isun, zehapen eta/edo erreklamazioen erantzulea, eta konpromisoa hartzen du sistemari ordaintzeko, kontzeptu horiengatik edozein diru kopuru aldez aurretik ordaindu beharko balu. Operadoreak zehapen edo informazio prozeduretan parte hartu behar izan badu, edozein motatako isun, zehapen eta/edo erreklamazioen ordainketan, operadoreak errentariari fakturatuko dio esku hartze bakoitzeko inbertitutako zenbateko osoa, espedientearen gastu gisa.
Titularra ez den beste pertsona batek bizikleta erabiltzen badu, titularrarena izango da erantzukizuna.
Adingabeek bizikleta erabiltzea sistema kontratatu duen aitaren/amaren/tutorearen edo legezko ordezkariaren erantzukizuna izango da. Erabiltzaileak, bizikleta erabiltzen duen denboran, bizikleta zaindu, bide zirkulazioko arauak errespetatu, eta mailegu zerbitzua behar bezala erabili beharko du.
Erabiltzaileari egotz dakizkiokeen dolozko edo erruzko ekintzen ondorio diren konponketak, piezak ordeztea edo hornidura erabiltzailearen kontura izango dira beti.
Donostiako Udalak ez du bere gain hartuko bizikleta erabiltzen duen bitartean erabiltzaileak eduki edo eragin ditzakeen kalteen erantzukizuna, ez bizikleta gaizki erabiltzeagatik sortutako kalte edo galeren erantzukizuna, ez eta bizikleta erabiltzen duen pertsonak hirugarren pertsonei eragindakoena ere.
Maileguak irauten duen bitartean, bizikleta aparkatzeko konpromisoa hartzen du erabiltzaileak, pasatzea oztopatzen ez duten eta segurtasunik eza bultzatzen ez duten gune egoki edo seguruetan.
Bizikleta gidatzeagatik edozein agintarik edo organismok, estatukoa, autonomikoa edo tokikoa izan, zehazten dituen betebeharren eta, hala badagokio, arau hausteen erantzulea erabiltzailea izango da.
Erabiltzaileak berehala jakinarazi behar ditu zerbitzua erabiltzean sortutako gorabeherak.
Bizikletaren baldintza mekanikoei eragiten dien gorabeheraren bat gertatuz gero, eta bizikleta jakinarazteko betebeharrari kalterik egin gabe, bizkleta erabiltzailearen ardurapean geratuko da, harik eta mailegu sistemako geltokietako ainguratze batean modu seguruan utzi arte edo enpresako edo Udaltzaingoko langile baimenduen esku utzi arte.
Galdu, lapurtu edo ebatsiz gero, erabiltzaileak bizikletaren desagerpena ahalik eta lasterren eta gehienez ere 12 orduko epean salatu beharko die Ordena Publikoko Indar eskumendunei, eta salaketaren kopia bat aurkeztu beharko du salaketa egin eta hurrengo 10 orduko epean edo hurrengo egun baliodunean, honako bide hauetako batean: Erabiltzailearen Arretarako Bulegoan edo administracion@dbizi.eus posta elektronikoan.
Salaketa hori aurkeztu ezean, erabiltzaileari berehala emango zaio baja, eta ezin izango du zerbitzuan sartu 6 urte igaro arte, hargatik eragotzi gabe jokabide horrek zerbitzua arautzen duen ordenantzari dagokionez dakarren zehapena.
Erabiltzaileak alta inprimakian emandako datuetan aldaketaren bat gertatzen bada, nahitaez jakinarazi beharko du Erabiltzailearen Arretarako Bulegoaren edo administracion@dbizi.eus helbide elektronikoaren bidez.
Dokumentu honen II. eranskinean, Erabiltzaileei aplikatu beharreko arau hausteei buruzko prozedura eta arau hausteengatiko neurriak jasotzen dira.
Erabiltzaileak bizikleta publikoaren zerbitzuari buruzko informazioa jaso ahal izango du honako kanal hauen bidez:
Erabiltzaileen eskura jarriko da Erabiltzailearen Arreta Kudeatzeko Sistema (SGAU), sistemaren erabiltzaileen eskaerei eta beharrei erantzuteko.
Gainera, posta elektronikoko kontu bat dago informazioa eskatzeko eta gorabeherei erantzuteko, eta WhatsAppeko linea bat eta Telegrameko beste bat erabiltzaileei arreta emateko. Erabiltzaileekiko interakzioa hasierako kontaktua gertatzen den hizkuntzan egingo da, eta berdintasunezko hizkera ez sexista errespetatuko da une oro.
Badago “PBSC” APP bat, iOS eta Androiden azken bertsioekin bateragarria, eta eleaniztuna.
DBizik sare sozial nagusiak ditu, eta, beraz, sistemaren erabiltzaileek une oro izango dute zerbitzuari eta informazio garrantzitsuenei buruzko informazioa:
Erabiltzaileek kanal hauetako edozeinen bidez jakinarazi ahal izango dituzte gorabeherak:
Dokumentu hau Espainiako legeriaren mende egongo da. Dokumentu hau pribatua da. Dokumentuaren interpretazioa aplikagarri den araudi zibilaren mende dago, eta Donostiako bide eta espazio publikoen erabilerari buruzko ordenantzen mende ere bai.
Aplikazio, exekuzio edo interpretazioaren inguruan sor daitezkeen auziak Donostiako Kontsumoko Arbitraje Batzordeak ezarritako arbitraje prozeduraren mende egongo dira.
Erabiltzaileari jakinarazten zaio sisteman alta kudeatzen duen bitartean ematen dituen datu pertsonalak eta sistema erabiltzen duen bitartean ematen dituen beste edozein datu eskatzailearen ardurapean erabiliko direla. Donostiako Udala (aurrerantzean, “Tratamenduaren arduraduna”), helburu hauekin: (i) erabiltzailearekin ezartzen den kontratu-harremana kudeatzea; (ii) erabiltzailearekin komunikatzen jarraitzea, sistemarekin berarekin eta herritarrei eskaintzen dien eskaintzarekin lotutako informazio egokia eta erabilgarria lortzeko; eta (iii) gogobetetze-inkestak eta/edo sistemarekin edo sistemarekin lotutako azterlanak egitea. Zure datu pertsonalak, gainera, Dbizi zerbitzuaren kudeatzaile eta operadoreak, BIZZIS ABEEak (helbidea: Zorroaga Pasealekua, 23-25, Donostia) eta U01624709 IFK (aurrerantzean, tratamendu-arduraduna) tratatuko ditu, eta “Compañía del Tranvía de San Sebastián, S.A.” enpresaren ardurapean egongo da, jakinarazpenetarako helbidearekin. A-20003737, aurrerantzean tratamenduaren arduradunak. Beharrezkoak dira datu pertsonal horiek ematea eta tratatzea; beraz, datu horiek ematen ez badira, ezingo zaio erantzun sisteman alta emateko eskaerari. Osagarri gisa, eta sisteman alta emateko izapidean zehar baimena eman baduzu, zure datuak erabili ahal izango dira komunikazioak bidali ahal izateko, erabiltzaileak mugikortasunaren arloan sentsibilizatzeko eta motibatzeko. Baimen hori edozein unetan errebokatu ahal izango da, eta geroago errebokatzeak ez du eraginik izango baimenaren aurretik egindako datu-tratamenduetan. Legeak hala aginduta beharrezkoa den kasuetan izan ezik, erabiltzailearen datu pertsonalak ez zaizkie hirugarren erakundeei jakinaraziko. Halaber, ez da aurreikusten erabiltzailearen datu pertsonalen nazioarteko transferentziarik egingo denik. Erabiltzaileen datu pertsonalak gorde egingo dira sisteman alta emanda jarraitzen duen bitartean, bai eta tratamenduaren arduradunak bete beharreko legezko betebeharrak betetzeko behar den epe gehigarria ere. Tratamenduaren arduradunak Datuak Babesteko Ordezkari (DPO) bat izendatu du, pribatutasuna kudeatzeaz eta kontrolatzeaz arduratuko dena, eta harekin harremanetan jar daiteke dbo@donostia.eus helbide elektronikoaren bidez. Nolanahi ere, erabiltzaileari jakinarazten zaio eskubidea duela (i) bere datu pertsonaletarako irispidea eskatzeko, bai eta datu horiek zuzentzeko, ezabatzeko, tratamendua mugatzeko, horien eramangarritasuna zehazteko edo tratamenduaren aurka egiteko ere. Horretarako, idatzizko eskaera bat bidali behar zaio [la] -ri; eta (ii) erreklamazioa aurkeztu behar dio Kontrol Agintaritza eskudunari, batez ere bere eskubideak baliatzean gogobetetzerik lortu ez badu.”
Erabiltzaileak erabateko adostasuna adierazten du, eta berariaz eta inolako erreserbarik gabe onartzen du Donostiako bizikleta publikoa mailegatzeko sistema erabiltzeko baldintza orokor hauen edukia.
BIZISS (MOVUS-URBASER) ABEE, Donostiako bizikletak alokatzeko sistemaren kudeatzailea, arduratzen da xede den zerbitzurako zehaztutako erabilera arauak betearazteaz. Hemen araututako zigorrak aldez aurretik adostu dira DTKrekin, eta, beraz, baliozkotzat eta legezkotzat jotzen dira.
Sistemaren kudeatzaileak gorabehera bat hautematen badu dagozkion bitarteko informatikoen bidez, edo mantentze lanetako eta birbanaketako langileen jardunaren ondorioz edo agintarien jarduketaren ondorioz, eta kontratuko betebeharrak betetzen ez direla antzematen bada, arau hausteeen gaineko prozesu bat hastea erabakiko da.
Enpresa kudeatzaileak antzemandako arau hauste edo hutsegite bakoitza DTK-ko zuzendaritza teknikoari jakinaraziko zaio. Halaber, arau haustea eragin duen erabiltzaileari jakinaraziko zaio, eta, aldi berean, hura izapidetu dela jakinaraziko zaio, eta hamar eguneko epea emango zaio egokitzat jotzen dituen alegazioak egin ditzan. Sistema kudeatzen duen enpresak, hala badagokio, aurkeztutako alegazioak kontuan hartuta, dagozkion neurriak hartuko ditu. Ebazpen hori erabiltzaileari jakinaraziko zaio.
Arau hausteen gaineko prozesua agintari baten salaketaren bidez hasten bada, aurreko prozedura penalean edo administratiboan ebazpen irmoa eman bada, arau hausterako aurreikusitako neurria hartuko da zuzenean, gertatutakoa egiaztatuta geratu baita.
Aurreko prozedura penalean edo administratiboan emandako ebazpena behin-behinekoa bada eta irmoa ez bada, arau hausteen gaineko prozesuaren izapidetzea etenda mantenduko da behin betiko ebazpena jakinarazi arte. Nolanahi ere, kautelazko neurri gisa, erabiltzailearen abonua blokeatu ahal izango du.
Arau haustetzat tipifikatzen diren jokabideak:
ARAU HAUSTE ARINAK
ARAU HAUSTE LARRIAK
ARAU HAUSTE OSO LARRIAK
Deskribatutako arau hausteren bat egiten bada, jarraian zehazten diren neurriak hartuko dira, erabiltzailearen jokabidearen arabera eska daitezkeen erantzukizun penalak edo administratiboak alde batera utzi gabe.
NEURRIAK HARTZEA ARAU HAUSTE ARINAK GERTATZEN DIRENEAN
Erabiltzaileak arintzat tipifikatutako arau hausteren bat egiten badu, honako neurri hauek hartuko dira:
Adierazitako kasuetan erabiltzaile izaera eteteak ez du ekarriko indarraldia etetea.
NEURRIAK HARTZEA ARAU HAUSTE LARRIAK GERTATZEN DIRENEAN
Erabiltzaileak larritzat tipifikatutako arau hausteren bat egiten badu, honako neurri hauek hartuko dira:
NEURRIAK HARTZEA ARAU HAUSTE OSO LARRIAK GERTATZEN DIRENEAN
Erabiltzaileak oso larritzat tipifikatutako arau hausteren bat egiten badu, honako neurri hauek hartuko dira:
Kasu guztietan, Dbizik, adierazitako neurriak hartzeaz gain, erabiltzaileak eragindako kalte-galerak ordaindu ahal izango ditu, bai eta egoki iritzitako erreklamazio akzioak planteatu ere dagokion jurisdikzioan.